tisdag 26 april 2011

Påsken 2011 + sammanfattning av vinterns tävlingar.


ja, då var det färdigpimplat för den här säsongen.
Avslutningen blev två tävlingar på Ottsjön i trakten av Strömsund där tävlingen på lördagen var den som gick bäst för min del.
Jag slutade 4:a på nästan 9 kg. Anne blev 5:a i damklassen på drygt 4 kilo.
Många startande var det så vi får känna oss väldigt nöjda med de resultaten.
Fisket var dock väldigt speciellt då det var riktigt fin abborre men det var riktigt prickfiske och mina fiskar fick jag i princip i två hål.

På söndagen så arrangerade jag med hjälp av några andra fiskare en kula som drog hela 64 st startande och vinnaren Kent ? hade hela 20880 gram.
Dock var isen i betydligt sämre skick den dagen och jag själv avbröt mitt fiske efter 1,5 timmar och då hade jag underkant 4 kilo.
Det var overkligt varmt båda dessa dagar och det tog enormt hårt på isen som nog inte är fiskbar idag.

Nu ser jag fram mot nästa pimpelsäsong och framförallt påsken med fiske i Gällö som vanligt.
Sammanfattningsvis då jag ser tillbaka på min pimpelsäsong så känns det som att det varit en av mina bättre säsonger resultatmässigt.
Jag har 9 segrar, 3 andraplatser, 3 tredjeplatser 3 fjärde och 2 femteplaceringar, vilket känns jättebra inför nästa säsong då jag inte behöver tvivla på varken mina grejer eller på min egen förmåga. Fast jag vet att det kommer att bli svårt att toppa den här säsongens resultat men motivationen och viljan kommer att vara än starkare nästa säsong.

Nu ser jag fram mot sommarfiske och metetävlingar blandat med en del båttävlingar samt öringsfiske och då framförallt ett bra bäckmete.
Gösnatta i Hassela är en av sommarens höjdpunkter och det rekommenderar jag alla som kan att deltaga i. Den brukar gå av stapeln runt 20:e juli.

Sen vill jag passa på att tacka alla mina fiskekamrater runt om i landet för en fin vintersäsong där vår gemenskap blir starkare för varje år.
Fantastiskt vad fina människor det finns som liksom jag har ett brinnande intresse för fisket.
Så syns vi inte förr så ses vi nästa vinter.
Skitfiske på er.
/Peter

Inga kommentarer: