söndag 19 augusti 2012

Lennart och Ellen- bästa paret....

Det blev Lennart Jonsson och hans fru Ellen som segrade i lagtävlingen i mete som gick av stapeln i Remmarn Gravasund.
Ellen grundlade segern i den första deltävlingen när hon säkerligen hade minst 2 kg själv.
Frustrationen var stor hos oss som stod bredvid och tittade på när Ellen drog fisk efter fisk.
Själv hade jag kanske 15 st små efter första tre timmarna.
Anne hade inte mer och vågen stannade på drygt 300 gram för vår gemensamma vikt.
Del två kunde inte bli sämre fiskemässigt, tänkte jag. Men.... det kunde det.
Efter mer än en timme utan ett minsta napp så hade jag nästan gett upp och börjat fundera på vart någonstans på kroppen jag skulle tatuera in det så kallade "fulnamnet".
Men till slut så förbarmade sig fiskegudarna över mig och jag fick några små stackare så att jag slapp göra det iallafall.
Efter tävlingens slut så vägde vi in ytterligare dryga 3 hg och den sämsta metartävlingen som jag gjort i mitt liv var ett faktum.
Totalt dryga 6 hg på två man och 6 timmar.
Det ska nämnas att tävlingen i sig var på en fantastiskt fin plats och arrangemanget jättebra genomfört, så det är ingen kritik mot detta.

Segrade gjorde nämnda Lennart och Ellen på dryga 3 kg.
Tvåa var Sanna och Roger från Strömsund.
För fullständig resultatlista så kan ni titta in på Ulriksforsarnas hemsida. http://www.ulriksforsarna.se
/Peter

Inga kommentarer: