onsdag 10 april 2013

Marmen sviker aldrig...


Jag och Anne bestämde oss redan ifjol för att vi skulle bli medlemmar i Y-kroken då det är dessa människor som vi fiskar med i princip hela sommarhalvåret.
Vi är självklart fortfarande medlemmar i Sundsjöfiskarna och det är den klubben vi representerar. Men som stödmedlem i Y-kroken så känner vi oss delaktiga i deras verksamhet.
När Y-kroken hade sitt klubbmästerskap i pimpelfiske på tisdagskvällen så hade 14 st duktiga fiskare slutit upp för att avgöra vem som skulle få den åtråvärda vandringspokalen i sin ägo för ett år framåt.
Anne kunde tyvärr inte vara med när hon hade en utbildningsdag på sitt arbete.
Då vi hade utgång vid Tuna Kyrka så valde jag mellan att gå ned mot Målsta eller bara några hundra meter in i badviken. När de flesta valde att gå ned mot Målsta så blev mitt val enkelt. Jag, Janne Lundgren, Urban Melander och Egon Rongdén var de enda som startade i badviken.
Fisk redan i första hålet men alldeles för liten medelvikt (läs 10-15 gram), så det var bara att borra och leta lite större fisk. Marmen är den sjö som jag fiskat absolut flest gånger på och jag anser att jag kan ganska väl vet vart man bör leta fisken i första hand.
Efter två timmar lyfte jag ut en påse på 9 kg ur skryllan, men om det berodde på det eller om det berodde på nåt annat, så blev fisket markant mycket sämre sista timmen.
Jag vägde iallafall in 10034 gram och det räckte för att jag skulle stå som Y-krokens klubbmästare till nästa års KM i pimpel.
Dock så var det stenhårt i resultatlistan då det hade varit bra fiske i princip överallt på Marmen denna kväll.
Urban Melander slutade tvåa på 9,6 kg. Pertti Koukalainen, trea på 9,5 kg. Micke Wiström kom femma med 8,6 kg. Dick Berg sexa även han på 8,6 kg.
Komplett resultatlista kommer att läggas ut på Y-krokens hemsida inom kort.
http://www.y-kroken.se/
/Peter

Inga kommentarer: