lördag 29 mars 2014

Micke Wiström hade tyngsta påsen på Bybergspimpeln


Strålande sol, fantastisk is, massor med duktiga pimpelfiskare från när och fjärran, bra arrangemang med fina prisbord samt ett hyfsat fiske. Så kan man sammanfatta 2014 års upplaga av Bybergspimpeln.
Dagen började med att jag och Anne blev hämtade av min käre far som hade beslutat sig för en comeback i pimpeltävlingssammanhang denna helg.
Jag hade på förhand bestämt mig för att börja mitt fiske tvärsöver sjön på södra landet.
Det började också halvhyfsat med fisk redan i andra hålet men tyvärr av modell 10-grammare.
Med förhoppningen om att de lite större skulle finnas i området så blev jag kvar i mer än två timmar och med facit i hand så var inte det något av min allra bästa beslut jag tagit i min tävlingspimpelkarriär.
Jag borrade mig sedan rakt över sjön för att hitta en djupkant som jag stött på vid något tidigare tillfälle. Efter ca 20-25 hål så hittade jag rätt och genast så satt det en tre hektos på kroken.
Efter att ha fått ca tre kg och tappat 2-3 kilosabborrar så kändes skryllan lite tyngre men tyvärr så hann jag inte få så många fler innan slutskottet sköts.
Vid invägningen så hade jag 5,1 kg vilket gav mig en 5-6:e placering i herrklassen.
Segrare i herrklassen och också den som vägde in dagens tyngsta påse var Micke Wiström, Y-Kroken som med sina 8,6 kg var ganska överlägsen. Tvåa och innehavare av dagens näst tyngsta påse blev Börre Omang som hade dryga 7 kg.
Vinnare av herrveteran klassen blev Peo Liss på dryga 6,6 kg.Damveteranklassen togs hem av GunBritt Magnusson på 3,7 kg.
Malin Olofsson segrade i damklassen på 3,1 kg och tvåa blev Anne på 2,1 kg.
Pappa fick en tung start på comeback helgen och fick endast ihop 290 gram men han fick hämta pris från prisbordet och var nöjd ändå.

Imorgon tar vi nya tag och jag ska försöka vinna den anrika Hedsjöpimpeln för tredje gången.
Vad jag vet så är jag ensam om att kunna stoltsera med två vinster där.
/Peter










Inga kommentarer: