lördag 22 april 2017

Seger på Bensjön!!


En väldigt blåsig lördag inramade pimpeltävlingen på Bensjön.
Isen var kanon och uppskattningsvis 70 personer hade kommit.
Jag, Micke och Håkan Jonsson tog oss ca 3 km uppåt i sjön.
I tredje hålet fick jag 4-5 st vilka följdes av två hål till med fisk i.
Sedan tomt i en halvtimme innan jag började få lite fisk igen.
Normalt på Bensjön brukar det krävas upp mot 20 kg för att vinna så jag kände mig inte direkt optimistisk efter 3 timmar. Men sedan bytte jag krok och fisken av lite bättre slag började nappa.
Ganska snabbt växte det i skryllan och vid invägningen visade det sig att mina 9,5 kg räckte till vinst i herrklassen.
Benka Wallin hade dagens tyngsta påse med 10 panner och han vann således veteranklassen.
Malin Olofsson vann damklassen överlägset på 8,7 kg. Även hon fiskade med min krok.
Damveteranklassen vann Siv Gidhammar.
Resultatlistor kommer på Sundsjöfiskarnas hemsida inom kort.
/Peter

Inga kommentarer: