lördag 15 december 2018

20 minus när Urban Melander vann!

Lördagens stränga kyla gjorde så att agnarna sållades från vetet.
-21 vid start när jag kom och kanske trodde jag i min enfald att det inte skulle dyka upp någon mer än jag till start.
Men det rullade in några bilar och vi blev hela 4 st till slut.
Fantastisk is, strålande sol och nästan ingen vind gjorde att vi ändock kunde njuta.
Några större abborrar gick förlorade för både mig och Anders Bergström från början men vi fick också några bättre i halvkilosklassen.
Min Z-52:a fick inte bara de fina abborrarna att hugga, även 3 gäddor fick skåda ljuset och den största vägde dryga 5 kilo. Men det känns väldigt bra att känna sånt förtroende för en pirk som jag känner för Z-pirken. Den är grymt bra.
Urban Melander begav sig betydligt längre än vi andra och det betalade sig.
Han hittade fin fisk och vid invägningen så var det inget snack, han vann på drygt 7 kg.

Resultatlista
1:a Urban Melander 7202g
2:a Peter Forsberg 3952g
3:a Urban Edgren 3924g
4:a Anders Bergström 3114g

Inga kommentarer: