måndag 10 juni 2019

Thomas Viström vann i Selångersån!

Vi tävlade återigen i Selångersån på söndagen. Lite blåsigt och varierat väder med både sol och regn var de yttre förutsättningarna.
Fisket började dock trögt för de flesta. Jag hade två små abborrar efter en halvtimme så det var bara att börja röra på sig och starta letandet och klura ut dagens metod.
Då jag hade börjat med 7 metersspöt, ett anrikt Daiwaspö som jag fått av Magnus Setterberg, så insåg jag jag att för tillfället var det inte några stora fiskar mitt i ån. Så det var bara att ta fram 3- metersspöt och fiska väldigt nära kanten och då började jag få lite mer fisk. Men ack den lycka som får hålla i sig, då det började regna ganska intensivt under en kvart, tjugo minuter och helt plötsligt verkade fisken flytta längre ut i ån.
Thomas Viström hade dock haft ett ganska jämt fiske ute i ån en stor del av tävlingen och då jag passerade förbi honom med 45 minuter kvar av tävlingen så insåg jag att han skulle bli svårslagen idag.
Men mitt 7 meters Daiwaspö fick visa vad det gick för då jag fick rätt så fin fisk, mestadels abborrar, sista halvtimmen.
Men jag hann aldrig fiska ikapp Thomas som denna dag segrade överlägset på 7615 gram.
Mina 4380 gram räckte till andraplatsen och trea kom Micke Wiström på 3,9 kg.

Resultatlista
1:a Thomas Viström 7615g
2:a Peter Forsberg 4380g
3:a Micke Wiström 3920g
4:a Håkan Jonsson 1960g
5:a Nisse Hansson 1545g
6:a William Edenström 1015g

Inga kommentarer: