måndag 20 juli 2020

Burström vann i Vivstavarv!

Söndagens metetävling i Vivstavarv avgjordes under bästa möjliga förhållanden.
Det var varmt,23-24 grader, det hade blåst sydliga vindar under flera dagar, så vi trodde och hoppades på ett riktigt kanonfiske. Men även om fisket blev ok så uteblev de riktigt stora abborrarna och mörtarna som vi brukar få där ibland.
Karl-Johan hade dock en grymt bra start där han började med 3 kg första halvtimmen.
Jag fick också lite grann från början men inte alls lika mycket som Burström.
Jag stod bredvid Bosse Ljung ett tag och han drog med jämna mellanrum abborrar mellan 50g och hektot.
Mitt fiske avtog så jag flyttade på mig och fick endast en handfull fiskar under de närmast kommande två timmarna. Men med en timme kvar så såg jag att Urban Edgren fick lite fisk så jag ställde mig ett tiotal meter från honom och då började abborrarna nappa.
Vid invägningen så stannade vågen på drygt 3,9 kg vilket räckte till andra platsen bakom Karl-Johan som hade 4,6 kg.

Resultat
1:a K-J Burström 4,6 kg
2:a Peter Forsberg 3,9 kg
3:a Thomas Viström 3,4 kg
4:a Bengt Pettersson 2,7 kg
5:a Bo Ljung 2,48 kg
6:a Urban Edgren 2,43 kg
7:a Micke Wiström 1,77 kg

Inga kommentarer: