söndag 16 augusti 2020

Ännu grymmare fiske i Sundsvall!!!

 På söndagskvällen så tävlade vi igen och denna gång så var det Sundsvalls inre hamn och mynningen på Selångersån som var tävlingsområde.

Lite vanskligt att lägga där då det blåser nordvästlig vind då vattnet i havet blir så klart att fisken flyr.

Däremot så brukar det vara bra fiske i Selångersån vid nordvästen och så var det även denna gång.

Burström valde att direkt gå till ån medans Urban Melander valde motsatt riktning och gick mot Posten.

Jag, Micke och Thomas började i småbåtshamnen men insåg snart att det var fisktomt där. Så vi fiskade oss mot åmynningen och det första jag fick se när jag närmade mig ån var Burström som drog en 3 hg:s abborre. Så Thomas och jag ställde oss en bit ovanför Burström och även Micke kom efter ett tag.

Sedan var det race ända in i kaklet.

Grymt fiske med stor abborre, stor mört, småbraxar upp mot 4-5 hg var det som nappade.

Vid invägningen var det jämt men den som drog längsta strået denna gång var Karl-Johan som segrade på 12790g.

Resultat

1:a K-J Burström 12790g

2:a Thomas Viström 12720g

3:a Peter Forsberg 12690g

4:a Micke Wiström 9040g

5:a Urban Melander ?g

Inga kommentarer: