torsdag 20 augusti 2020

Micke vann på Alnö!!!

 Onsdagens metetävling på Alnö blev en svårfiskad historia.

Jag började på samma ställe som jag vann på förra gången då jag hade över 9,7 kg, men det var nästan tomt där. En liten abborre var allt jag fick.

Så jag flyttade på mig för att leta fisk på andra ställen.

Men som så ofta så var inte gräset grönare någon annanstans heller. Så det vara bara att gå tillbaka dit jag startade men då var den platsen redan tagen av Burström som tydligen hade hittat ett knep som fick abborrarna att nappa för han fick fisk med jämna mellanrum.

Så jag ställde mig en bit ifrån och lyckades få 3 små abborrar på kastmete.

Micke Wiström kom förbi och han hade 4 små abborrar i sin skrylla.

Han bestämde sig fort att göra en förflyttning och efter en stund så gjorde jag detsamma.

Då jag kom fram mot Micke så såg jag hans böjda spö på håll och han hade tydligen hittat lite fisk.

Jag vadade ut mot honom och under en halvtimmes fiske alldeles bredvid Micke så fick jag en abborre och Micke drog fisk på löpande band. Lätt knäckande måste jag tillstå.

Men jag fick ett tips av Micke att gå till ett annat ställe och där fick jag en 8-10 abborrar innan det var slut.

Vid invägningen så visade det sig som så många gånger förr att Micke vunnit överlägset.

Burström tog andra platsen lika överlägset och sedan blev det jämt men Urban Melander hade grammen på sin sida och tog tredje platsen.


Resultat 

1:a Micke Wiström 5200g

2:a K-J Burström 2640g

3:a Urban Melander 1170g

4:a Tomas Viström 1150g

5:a Peter Forsberg 1090g

6:a Bengt Pettersson 1000g

7:a Bo Ljung ? g

Inga kommentarer: