lördag 6 februari 2021

Seger på Torpsjön.












Lördagens pimpeltävling på Torpsjön tillika deltävling tre i Ljunganserien avgjordes i -15 grader och blåst.

Ena stunden soligt, andra stunden snöade det men hela tiden kallt och en bitande nordvind gjorde att det blev lite stela fingrar emellanåt.

Föret var dock ok förutom några hundra meter mitt på där man sjönk ned genom skaren och möttes av 20 cm snö och lika mycket vatten som täckte en 40 cm tjock is.

Jag började med fisk i andra hålet men de var lite för små för att vara värt att sitta kvar på så jag borrade mig ett par hundra meter västerut. Där hittade jag några fina hål som grundlade dagens fångst.

Fisket var väl inte superbra men helt ok med tanke på kylan som hållit i ett tag nu.

Vid invägningen så visade det sig att mina 7,5 kg räckte till vinst även denna gång. 

En framgångsfaktor är att jag fiskar med den grymt fina Z-Pirken som jag nu har till försäljning för den som är intresserad. 

Damklassen vanns av Gunilla Wallin som i och med dagens vinst tog sin tredje raka och avgjorde därmed Ljunganseriens damklass med en tävling kvar.

Jag tog min andra i Ljunganserien men där avgörs det inte förrän nästa helg på Stödesjön.

Resultat 

Damklass

1:a Gunilla Wallin 2406g

2:a Maria Bergman 2090g

3:a Lena Svemark 1378g

4:a Marie Magnusson 10g


Herrklass

1:a Peter Forsberg 7534g

2:a Martin Winberg 7256g

3:a Leif Frank 6992g

4:a Anders Bergman 4862g

5:a Peo Nilsson 4794g

6:a K-J Burström 4564g

7:a Anders Bergström 3954g

8:a Lennart Lundh 3854g

9:a Roger Jonsson 1610g

10:a Bengt Pettersson 1318g

11:a Urban Edgren 1182g

12:a Bo Ljung 952g


Inga kommentarer: