lördag 27 mars 2021

Klubbmästare!!!




 Y-krokens klubbmästerskap i pimpel avgjordes på lördagen på sjön Storottern, Österström.

Det regnade då vi gick ut på isen men efter en kvart så slutade det och solen kämpade sig igenom molnen stora delar av tävlingen.

Jag var laddad och lite spänd innan start då vi var flera som hade två inteckningar i vandringspriset. Den som vinner det tre gånger får behålla det för evigt.

Jag gick ett par kilometer innan jag stannade och trodde att jag var på en bra plats men ack vad jag bedrog mig.

Inte ett napp på de 10 första hålen.

Så en längre förflyttning var nödvändig men lika illa där. Två små 10-grammare var allt. Så upp med skryllan på axlarna och vidare 500 meter. Där började jag iallafall få lite fisk av bättre modell.

Men de var få i hålen och efter två timmars fiske hade jag uppskattningsvis 4 kg i skryllan. Sen började ett frenetiskt letande. Jag borrade och gick, borrade och gick och med 20 minuter kvar så hade jag bara fått en abborre på sista 1,5 timmarna. Men plötsligt händer det.

Jag borrade ytterligare ett hål och hinner inte bottna av innan en 2 hg:s abborre sitter på kroken. Sen var det bara att hala och dra och även nästa hål gav ett drygt kg.

Så vid invägningen så visade vågen på 8,9 kg vilket idag räckte till säsongens 9:e pimpelseger, klubbmästare och eftersom jag nu fick min tredje inteckning i priset fick behålla det för evigt.

Jäkligt roligt😁😁😁


Inga kommentarer: