onsdag 28 juli 2021

Magisk fiskekväll när metetävlingen på Alnön avgjordes!!!

På onsdagskvällen avgjordes metetävlingen på Alnön i ett fantastiskt sommarväder.

Detta var också sista deltävlingen i Sundsvallsserien i mete 2021 och det var spännande förutsättningar inför tävlingen. Micke Wiström hade  två ettor och jag en etta och en tvåa. Om jag skulle vinna var Micke tvungen att bli sämre än tvåa och om han blev tvåa så var det totalvikten som skulle avgöra.

Nog om det. Jag började lite trögt första halvtimmen med 2 abborrar på bottenmete innan jag bestämde mig för att bege mig till ett annat ställe.

Väl där så fick jag fisk nästan på en gång och det fortsatte att nappa bra hela tävlingen om än med olika intensitet.

En fantastisk kväll blev det med en sagolik sol på nedgång och fiskare som stod utvadade i havet med böjda spön. Tyvärr vågade jag inte ta fram mobilen och knäppa nåt kort då jag tvärsäkert hade tappat den i vattnet. Men minnesbilderna kommer jag för evigt ha med mig då det verkligen var en magisk fiskekväll.

Vid invägningen visade det sig att det skulle stå mellan mig och Micke då båda våra påsar var för tunga för vågen som bara gick till 10 kg.

Men efter uppdelning av fisken i två påsar så stod det klart att jag vann kvällens tävling på drygt 11 kg och Micke blev tvåa på 10,5 kg.

Då var ju också Sundsvallsserien avgjord då både Micke och jag fick platssiffra 4 men då Mickes sammanlagda vikt på tre tävlingar blev drygt 22 kg mot mina dryga 20 kg så stod Micke som 2021-års vinnare.

Stort grattis till Micke.

Karin Hofling tog hem damklassen och trea totalt i herrklassen kom Urban Melander med platssiffra 10.

Resultat deltävling 4

1:a Peter Forsberg 11030g

2:a Micke Wiström 10580g

3:a Bengt Pettersson 5680g

4:a Håkan Jonsson 4450g

5:a Bo Ljung 4300g

6:a Karin Hofling 4290g

7:a Urban Melander 3620g

8:a Roger Hofling 2860g

9:a Anders Bergström 2270g

10:a K-J Burström 2060g


Resultat Sundsvallsserien






Inga kommentarer: