onsdag 14 juli 2021

Vinst i åskvädret!


 På onsdagen så tävlade vi i den andra av fyra deltävlingar i Sundsvallsserien i mete.

Denna gång så höll vi till på Vivstavarv, Timrå.

Det började helt ok med några hektos abborrar men så såg jag plötsligt ett enormt stim med fin fisk som gick alldeles i ytan. Jag lade ut masken mitt i stimmet men de var totalt ointresserade och mitt hjärta slog i 200 men det gick bara att få någon enstaka.

Melander och Burström såg också vilket enormt stim med fisk det var men de fick också bara någon enstaka.

Efter ett par timmars fiske så förstod vi varför fisken hade agerat som den gjorde, då det började att blixtra och åska som aldrig förr. Regnet kom också så vi tog en paus på 20-25 min när vi satte oss i bilarna och väntade ut ovädret.

Obotliga optimister som vi fiskare är så trodde vi på bättre fiske när åskan hade dragit förbi men så blev det inte. Tvärtom så blev det nästan helt omöjligt att få någon mer fisk.

Kanske tur för mig som var den som hade fått mest innan åskan kom. Så mina 2,4 kg räckte denna gång till vinst och nu har jag en 2:a och en 1:a efter två deltävlingar vilket jag får vara väldigt nöjd över.

Nästa onsdag så tävlar vi på Fläsian och det ska bli spännande.

Resultat 

Se ovan



Inga kommentarer: