lördag 20 november 2021

Resultat från lördagens pimpeltävling!

 Morgonen började med att jag halkade och slog handen och det gjorde jäkligt ont. Men det var ju fiske på gång så jag intalade mig själv att det inte var så farligt och värsta smärtan la sig efter en stund.

Väl framme vid sjön så började deltagarna anlända och de var från Örebro, Gävle, Kramfors, Härnösand, Byberget och Sundsvall.

Till slut så var det 14 st entusiastiska fiskare som beträdde den 10 cm tjocka isen.

Fisket började trögt för de flesta men efter en halvtimme så börja det nappa på lite olika håll.

Jag fick rätt fina abborrar men bara en eller två i hålen och ibland var det tomt i trettio minuter och så började det nappa igen.

När det gått ca 2 timmar så värkte det så i min handled att jag nästan inte kunde borra och knappt kunde jag ta kroken ur fiskarnas mun.

Med  tjugofem minuter kvar gav jag upp och gick i land med en bultande värk i handleden.

Vid invägningen så blev det spännande då alla hade fått fisk och påsarna såg ganska jämna ut.

Men den som sist stod som dagens segrare var Göran Fors från Nora Gyttorp med 4350 gram.

Jag blev tvåa på 4150 gram och Bo Ljung trea på 3370 gram.

I skrivande stund sitter jag på röntgenavdelningen på Sundsvalls sjukhus och väntar på att bli röntgad.

Resultat 

1:a Göran Fors 4350g

2:a Peter Forsberg 4150g

3:a Bo Ljung 3370g

4:a Robert Pettersson 3090g

5:a Håkan Jonsson 3040g

6:a Kjell Björklund 2880g

7:a Urban Edgren 2080g

8:a Urban Melander 1750g

8:a K-J Burström 1750g

10:a Peter Höglund 1410g

11:a Ulf Hellman 960g

12:a Mikael Sundin 940g

13:e Greger Dahlgren 710g

14:e Marcus Dahlstedt 240g






Inga kommentarer: