måndag 25 april 2022

Årets sista pimpeltävling slutade med tredje plats!

 På lördagen begav vi (jag, Anne och Burström) oss till sjön Västborgaren ca 3 mil ovanför Björna, för att deltaga i för oss, årets sista pimpeltävling.

Ett femtiotal startande gav sig ut på en helt ok våris.

Jag började med ett tiotal bomhål innan första abborren nappade och den följdes av en riktigt fin som också blev tävlingens största abborre (1183g).

Sedan var det till att borra och borra och här och var nappade fisk mellan 20-150g.

Vid invägningen så visade vågen på 7,2 kg och min abborre fick ta hem priset som den största för dagen vilket gav mig en väldigt fin japansk kockkniv.

Att jag dessutom blev trea gjorde inte saken sämre.

Anne fiskade bra hon med (3,6kg) och även hon knep tredjeplatsen i damklassen.

Burström fick ihop 3,3kg och fick nog tävlingens dyraste pris en dvdrecorder för 4000 kr.

En eloge till Kjell Moberg och Storfiskarna för en väl genomförd tävling på ett trevligt vatten och en fin inramning.

Resultat 




Inga kommentarer: