söndag 2 oktober 2022

Thomas Viström vann på Marmen!!

 Så här sent på hösten hade ingen av oss tidigare fiskat på Marmen och vi hade inte en aning om hur det skulle vara.

Det började trögt och personligen trodde jag att det skulle bli svårt att få någon fisk överhuvudtaget.

Men efter en timme så började det nappa för några av oss. För en del nappade det mer och för andra betydligt sämre.

Jag tillhörde skaran ”andra” idag och även om jag fick tillbaka lite självförtroende när jag fick min första lilla mört så försvann det snabbt då jag bara fick två små mörtar till de närmsta två timmarna.

Men Thomas Viström som i dag tillhörde skaran ”en del”, gick det bättre för. Han drog någon fisk då och då och dessutom fick han en id på dryga kilot.

Jag bytte plats och lyckades få en 150 grams abborre på första utlägget men sedan var det slut på det roliga.

Efter invägningen bjöd Burström på tårta, kaffe och dricka så det blev ett gott slut på tävlingen trots det inte allt för bra fisket.

Resultat 

1:a Thomas Viström 2115g

2:a Micke Wiström 735g

3:a Urban Melander 725g

4:a Peter Forsberg 265g

5:a K-J Burström 165g

6:a Bo Ljung 130g

7:a Urban Edgren 15g






Inga kommentarer: