onsdag 19 juli 2023

Roligt fiske vid Fläsian!

 Onsdagens metetävling tillika 3:e deltävlingen av 4 i Sundsvallsserien avgjordes i havet vid Fläsian.

Ett behagligt sommarväder bjöds vi på och trots att det blåste fel vind (NV) för att få riktigt bra fiske i havet så blev det för några av oss riktigt mycket i påsarna.

Då jag missade förra onsdagens tävling (2 av 4) så var jag rejält sugen på att fiska bra. Och med facit i hand så blev det som jag hade hoppats på. Jag hade den tyngsta påsen med 5,8 kg och detta var också andra tävlingen som jag lyckades vinna och i Sundsvallsserien räknas de tre bästa tävlingarna av fyra så det blir spännande nästa onsdag när den avgörs. Vart det blir bestämmer vi i slutet på denna vecka.

Resultat 

1:a Peter Forsberg 5810g

2:a Micke Wiström 5180g

3:a Anne Persson 3050g

4:a Bengt Pettersson 1560g

5:a K-J Burström 1320g

6:a Roger Hofling 1300g

7:a Thomas Viström 1070g

8:a Karin Hofling 150g

9:a Bosse Ljung 140g

Inga kommentarer: