tisdag 19 mars 2024

En fin dag på sjön gav fina abborrar😁

 Fördelen då man arbetar varannan helg är att man får lediga dagar mitt i veckan ibland. Nu när våren närmar sig så finns det inget bättre än att fara ut ett par timmar på nån sjö och bara njuta. Det blir ett lugnare fiske än då man tävlar och man kan i lugn och ro pröva nya pirkar, krokar och fiskemetoder.

Igår var jag ute ca en och en halv timme i ett strålande väder på en helblank is och jag fick känna på några riktiga klunsar.

Jag fick drygt ett tiotal abborrar som alla fick simma vidare. Men en abborre var omöjlig att få upp genom hålet och det var den absolut största abborre jag haft på.

Mitt rekord på abborre är 2394 gram men denna var betydligt större så vad den vägde är ju bara spekulation men inte ett gram under 2500 gram.

Jag lägger ut denna bild på en av dom jag fick upp och som efter fotografering och vägning fick simma tillbaka och förhoppningsvis möts våra vägar någon gång i framtiden och då har den kanske lagt på sig nåt hekto.

Abborre 1600 gram


Inga kommentarer: