torsdag 18 september 2014

Klart med öppet SM i pimpel 2015

Efter att jag skrev inlägget om huruvida det skulle bli ett öppet SM i pimpel eller ej nästa år, så har jag fått en massa telefonsamtal och mail där människor berättat både det ena och det andra om turerna kring den kommande SM-tävlingen i pimpel.
Vissa saker hade jag tänkt publicera här på min blogg men efter en hel övervägande har jag valt att inte offentliggöra denna information då jag vet att det skulle skada mitt älskade tävlingsfiske mer än vad det skulle göra nytta.
Jag fick i alla fall besked nu på morgonen att det sedan en tid tillbaka har varit klart med vilken klubb som kommer att arrangera SM:et och att det blir ett öppet SM.
Det kan ju vara bra att gå ut med den informationen offentligt á det snaraste då många distrikt strax ska ha sina tävlingsledarmöten för att planera för den kommande vinterns pimpeltävlingar. De som hade tänkt köra sina DM som ej gick att genomföra ifjol kan ju behöva veta att det kanske inte är nödvändigt att ha dessa.
För mig är det som sagt var helt obegripligt att det hela har skötts så otroligt oprofessionellt och att man utan vettig grund har tagit detta beslut.
Jag har tappat allt förtroende för tävlingsledningen i Sveriges Sportfiskeförbund och kommer att ta mig en verklig funderare om jag vill vara medlem i ett förbund som agerar över huvudet på de flesta klubbarna och dess medlemmar.
Nu då det är spikat så kommer inte jag att älta detta mer och jag önskar arrangerade klubb, Norsjö Sportfiskeklubb, Lycka till med genomförandet.
Fiskehälsningar från Peter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är inte den enda som är kritisk till hur tävlingsfisket sköts på kansliet.

kom ner på tävlingsmötet den 15/11

MVH
AH

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Jag kanske gör det./Peter