söndag 5 juli 2015

Nisse Hansson vann LT-nappet

På fredagen lämnade jag och Anne ett 35-gradigt Sundsvall och begav oss västerut mot Östersund för att vara med och fiska LT-nappet.
Förväntningarna var inte alltför stora efter förra helgens besök då DM:et avgjordes på Storsjön och både Anne och jag nollade.
Vi möttes av ett betydligt svalare Östersund (27 grader) och mitt fiske började helt fantastiskt.
Jag började med 7-meters spöt och flötet sjönk omedelbart och en 50 grams abborre kom upp. Den följdes av ett 15-tal till i samma storlek innan det avtog.
Anne fick också några stycken på sitt 5-meters men det var betydligt bättre fiske där jag stod.
Till slut räckte mina 1906 gram till en hedersam 4:e plats. 2 hg till och jag hade varit tvåa.
Men mot segraren, Nisse Hansson, från Bergsjö fanns inget att göra. Han hade fått ihop dryga 3,6 kg.
Annes 380 gram räckte inte till något pris men hade det varit en damklass så hade hon kommit långt fram i prislistan.
/Peter

Inga kommentarer: