onsdag 13 juli 2016

Fjärde vinsten i Sundsvallsmeteserien kom....

....när vi tävlade på Vivstavarv på onsdagskvällen.
Det började inget vidare då mitt abborrställe var helt tomt denna gång.
Så det var bara att packa ned alla grejer och promenera 1,5 km i gassande solsken för att komma till nästa favoritställe.
Det började inget vidare där heller men plötsligt såg jag tätt fina mörtar på ett par dm:s djup nära land.
Så jag tog fram 3- metersspöt med 0,4 grams flöte och en 16:s krok.
Laddade med en röd maggot och sedan hade jag bra fiske en halvtimme ungefär.
Det var mestadels mört men en och annan liten id och abborre kom också upp.
Vid invägningen visade det sig att mina 3,2 kg räckte till vinst före Håkan Jonsson på 2,9 kg.
Därmed har jag vunnit serien med två tävlingar kvar. Ingen annan kan få fyra vinster som jag nu har.
I damklassen lever dock spänningen kvar då Ingmarie vann damklassen. Karin har fyra segrar och Ingmarie har två. Skulle Ingmarie vinna de två sista då kommer båda på fyra segrar och då blir det till att räkna gram.

Nästa tävling går på söndag och då startar vi vid Kubals parkering.
Tävlingstid är som vanligt 18-21.30 men mer info kommer.

Resultat
Damklass
1:a Ing-marie Dahlberg 292g
2:a Karin Hofling 222g

Herrklass
1:a Peter Forsberg 3204g
2:a Håkan Jonsson 2940g
3:a Urban Edgren 1054g
4:a Olle Carlström 916g
5:a Carl-Johan Burström 880g
6:a Thomas Wiström 784g
7:a Roger Hofling 382g
8:a Micke Viström 282g
9:a Ulf Hellman 0 g
/ Peter

2 kommentarer:

Unknown sa...

Stort grattis till vinsten! Bra jobbat!

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack så mycket, Kjell!