söndag 12 mars 2017

Sammanfattning från helgens tävlingar

På fredagen åkte jag och Micke Wiström till Singsjön Kälarne för att fiska lagtävlingen.
Micke fiskade ihop med Janne Johansson och jag tillsammans med Benka Wallin.
Inför tävlingen var nog alla rätt så optimistiska men när vi såg vilket före det var på sjön, 2-3dm snö, så sjönk modet.
Det blev ett mediokert fiske för många av oss startande men några fick ihop rätt så ok påsar och det mycket tack vare att de hittat mört. Abborrarna för dagen var av modell mindre och jag och Benka fick bara ihop 6,6 kg.
Bäst var Stefan "Stis" Göransson och Ronnie Einarsson som vann på 15 kg.
Fullständiga resultat kommer inom kort.

På lördagen fiskade jag DM-seriens fjärde deltävling och tillika Öbackanappet på Stora Vegsjön.
Summasumarum kan jag berätta att det var om än sämre före på isen och ett ännu sämre fiske än fredagens fiske. Jag slutade som 8:e herrsenior på 1380 g. Vinnare totalt blev Kurt-Lennart Zeilon på dryga 5 kg. 
Herrklassen vann Jerry Bjuhr på 4,3 kg och Damklassen vann Gunilla Wallin på 3,5 kg.
Fullständiga resultat kommer på Öbackas hemsida inom kort.




Söndagens tävling för mig blev Dynäsnappet och även om föret på isen var lika dåligt som föregående dagar så var fisket betydligt roligare.
Hasse Borgström fick dagens tyngsta påse med 7,4 kg varav en abborre på 1,3 kg och flera andra klumpar.
Damklassen vanns av Karin Hofling på 3,4 kg.
Micke Wiström blev 3:a på 5,3 kg, Anders Johansson kom 4:a på 5,2 kg och jag blev 5:a på 5,1 kg.
Fullständiga resultat kommer inom kort.





Inga kommentarer: