torsdag 24 januari 2019

Z-pirken WOW!!!

Jag är nu inne på min andra säsong då jag uteslutande har pimplat med Z-pirken och jag har inte blivit besviken en enda gång hittills.
Tidigare under mina drygt 40 år som tävlingspimplare har jag fiskat på många bra pirkar.
Pipa, Kaj, Veteran, Vim, Liedberg, Hebbe, Mattse, Inge, Anders, Piraten heter många av de pirkar som tidigare varit favoriter.
Även fast det är väldigt bra pirkar så är det ingen av dom som jag trivts så bra med som Magnus Setterbergs egenhändigt tillverkade mästerverk.
Magnus skickar ofta bilder och berättar hur han tänker när han tillverkar sina pirkar.
Varje pirk är gjord med sådan kärlek och inlevelse så att det nästan är på gränsen till synd att fiska med dom.
Att Magnus själv är en väldigt duktig fiskare är väl känt.
Vad är det då som gör att jag berömmer Z-pirken så mycket? Jo, den är för det första fantastiskt välgjord. Den hänger sig aldrig, Den lockar fisken till hugg genom sitt sätt att simma ut lagom mycket vilket kanske är största anledningen till att jag gillar den. Just kombinationen att vara snabb och lockande.
Jag har fått ett enormt självförtroende sedan jag började fiska med Z-pirken och det är kombinationen av självförtroende, erfarenhet, bra pirk och krok som gör att man kan vara med i främre träffen trots att man blivit äldre och fått sämre kondition. Exempelvis har jag vunnit Ljunganserien två år på raken när jag fiskat med Z-pirken.

Ni som är intresserade av att köpa Z-pirken kan kontakta mig på 0720802979 eller på Messenger.
Det finns begränsat med pirkar kvar då efterfrågan är stor.
Z-pirken finns i storlekar från 35-52 mm och i olika färgkombinationer.




Inga kommentarer: