fredag 5 juni 2009

DM i traditionellt mete 2009


går av stapeln i Omnesjön, Nordingrå om jag förstått det rätt.

Jag tänker vara med och se om man kan lyckas fiska åt sig en SM-plats.

Dock så har jag aldrig , mig veterligen, fiskat på denna sjö så är det någon som vill dela med sig av sina kunskaper om Omnesjön så är jag ytterst tacksam.


Jag kommer ikväll att kontakta Micke Wiström för att se om vi kan samåka till tävlingen.

Tävlingstid är 10-14 (30 min ut och 30 min in)


Sportfiskarnas regler gäller så klart och det innebär att man får förutom vanliga metspön max 7 meters, använda sig av Feederspön(bottenmete) och Matchspön(kastmete).

Mask, maggot och majs är tillåtna beten. Man får ej använda konstgjorda beten typ Powerbait.

Vadning med vanliga stövlar brukar också vara tillåtet.


För mer upplysningar ring till kjell på 0613-40604.

Resultat redovisas senast måndag på min blogg.


Skitfiske på er/Peter

Inga kommentarer: