måndag 8 juni 2009

Ja, då var DM i mete 2009 avgjort

Jag och Micke W startade från Sundsvall 06.45 för att vara ute i god tid. Det var ju tur för ingen av oss tror jag skulle lyckas som orienterare eller kartläsare. Vi lyckades köra fel några gånger så klockan hann närma sig 9 innan vi var framme. Så lite stressigt blev det.
Efter lottning av platserna, jag fick plats nummer 21 som ni vet skall vara oslagbart så var det bara att inta position och vänta.
Det var fruktansvärt kallt och mitt fiske var inte heller någon temperaturhöjare. Dock så brann det till lite när jag efter 5 minuters fiske krokade något stort. Gissa vad det var? En gädda såklart och dom räknas ju som bekant inte. Några väldigt små abborrar och ännu mindre mörtar tyckte iallafall att mina maskar smakade hyfsat för dom nappade med jämna mellanrum.
Krister Hamrin stod bredvid mig på ruta 20 och precis när jag tänkte byta plats så fick han på en väldigt fin brax som han fint bärgade. Braxen vägde 2400 gram ocg lade grunden till hans tredjeplats.
Jag själv fortsatte att frysa samt fiska som en kratta och min påse med 540 gram fisk var inget att skryta över vid invägningen.
Micke däremot fick sitt livs första brax(1600 gram) och han slutade 4:a med totalt 2600 gram.
Segrare i herrklassen blev en metare som gjorde comeback och som tog sitt 8:e DM guld efter ett långt uppehåll. Det var Egon Rongdén som med sina 4700 gram satte alla på plats. OBS. att han hade en brax som vägde 2600 gram.
tvåa i herr blev Anders Johansson från Kramfors på 3700 gram samt tredjeplatsen togs av tidigare nämnde Hamrin på 3000 gram.
Damernas klass vanns av Carina, Kristers sambo, Herrveteran, Äldre herrveteran, Damveteran och äldre damveteran redovisas så småningom på Höga kustens hemsida.
Lagtävlingen i herrklassen togs hem av lag Öbacka med Egon Rongdén, Micke Wiström Öhrling Junior samt Öhrling Senior.
För mig gäller det att fortsätta träna på metet om det skall bli några framskjutna placeringar i framtiden. Men det är ju något som är jädrigt roligt att träna på.
Vi hörs/ Peter

Inga kommentarer: