måndag 1 juni 2009

Micke Wiström segrade i ån

i lördags när insatstävlingen i Selångersån genomfördes.
Jag blev väldigt glad då det kom flera tappra fiskare från Härnösand och Kramforsområdet.
Från Sundsvallsområdet var det dock bara jag, Micke Wiström och Dick Berg som var representerade. Härnösand bidrog med Janne Lundgren, Olle Carlström, Krister Hamrin samt hans favorittjej, Carina. Från Kramfors kom Yvonne Pettersson i sällskap med ett antal inbitna metare.
Vi hade väl alla trott och hoppats på ett betydligt bättre fiske än det som blev, men Solen stekte, det var 28 grader varmt, rena utlandsvärmen och det kan ha bidragit till det mindre bra fisket.

Fiskeområdet blev mellan Sporthallsbron och Skolhusallénbron på båda sidor om ån.
Jag började på sporthallssidan, bakom Sundsvalls verkstäder.

Första fisken blev en 2 hg:s mört och jag tänte att detta blir ju roligt.

Sen fick jag under de 3 första timmarna bara några ströfiskar av blandad sort.

Jag såg dock att det inte var alltför bra fiske på andra sidan heller så jag började tro att det jag fått kanske kunde räcka till en framskjuten placering ändå om jag kunde få lite fisk på slutet.
Så sista 40 minuterna på ett litet område, ca 1,5X1,5 meter så började jag få ganska fin abborre. men det var konstigt nog bara på denna fläcken som dom stod.

Summa summarum, så vägde jag in 3250 gram och det räckte till en 2:a plats.

Micke Wiström visade att han inte bara är en duktig pimpelfiskare utan även behärskar metets konster. Han vägde in drygt 3600 gram viket blev dagens tyngsta påse.
3:a i herrklassen blev Olle på 2920 gram.

Damklassen togs hem av Yvonne Pettersson som fick hela 3300 gram och det var ca 1 kg mer än Carina som blev 2:a.

Ett stort tack till er som ställde upp.
/Peter

Inga kommentarer: