torsdag 23 december 2010

God Jul och skitfiske på er


Imorgon är det julafton och idag är det 25 grader kallt. Jag hoppas att det blir lite varmare om någon dag för nu måste man komma igång med pimpelträningen inför vinterns alla tävlingar.

Troligtvis blir det en tur på Marmen på söndag och det blir en utmaning om något då Yr.no lovar 11m/s och med all den här snön så lär fisket bli rejält trögt. Men det är då man måste visa tålamod och ta till alla knep som man lärt sig under åren. Jag gissar på att man kan få ihop ett par tre kilo på 4 timmars fiske men jag återkommer med en rapport på söndagkväll.

Jag hoppas också att komma igång med lite kroktillverkning för än så länge har inte den rätta inspirationen infunnit sig men den kanske kommer efter söndagens tur.

Jag har som ni säkert märkt, ni som följer den här bloggen, haft ett rejält uppehåll i mitt bloggande men nu ska det bli ändring på det. Jag kommer att rapportera allt om mitt pimpelfiskande den här vintern och jag hoppas att det är fler än jag som kommer att ha glädje av detta.

Jag sätter in en bild på en skön pajsare som förstått det här med att ha det mysigt på isen.

Som sagt God Jul och skitfiske på er.

Peter

Inga kommentarer: