måndag 17 januari 2011

Tävlingen på Yttergässlingen...


...blev ingen större succé för mig.
Det var en ny bekantskap för mig och jag hade väl trott på betydligt bättre fiske.
Men det var inte bara dåligt fiske utan det var även jädrigt dåliga förhållanden på sjön. 40 cm snö och 20-30 cm vatten under den.
Jag fick dock fisk redan från början men det var 10 grammare och bara 3-4 st i hålen.
Tyngsta påse för dagen fick Lars Westlund från Sveg ihop. Han hade 5600 gram.
Hasse Magnusson från Gävle vann veteranklassen på 4900 gram.
Jag slutade 3:a på ca 3500 gram efter Tom Frank på andra plats med sina 4100 gram.
Med facit i hand skulle jag lämnat fisket vid vassen och gått ut på 4m där det var betydligt större abborre.
Men det är bara att glömma den tävlingen och se fram mot nästa helg då det är tävling båda dagarna. Då jäklar.
/Peter

Inga kommentarer: