fredag 4 februari 2011

I helgen tävlar jag i Jämtland..


...på lördag bär det av till Sösjön, Bräcke. Det är 5:e deltävlingen i Sundsjöfiskarnas pimpelserie och det är för mig en ganska bekant sjö.
Jag har aldrig gjort något bra resultat på den sjön så nu är det på tiden.
Jag har redan nu klart för mig hur jag skall fiska och även var jag ska börja och det brukar båda ganska gott. Men vi får väl se hur de går.

På söndag så är det sista deltävlingen i serien. Då är tävlingsvattnet Revsundssjön och startplats är vid sågen i Gällö.
Sist jag tävlade där så gick det bra. Det var förra långfredagen och då vann jag på över 20 kg.
Nu tror jag inte att det kommer att vara lika bra den här tiden på året men säkert så kommer någon att komma in med 10 kg eller mer. Så brukar det vara.
Jag ser fram mot helgens fiske och hoppas att formen håller i sig. Då kan det bli riktigt roligt.

Inga kommentarer: