måndag 7 februari 2011

Redovisning av helgens tävlingar


Vi börjar med lördagen då tävlingen gick av stapeln på Sösjön i Bräcke.
Jag har fiskat ett antal gånger på den sjön men aldrig lyckats vinna där, så jag tänkte at nu var det dags.
Men det är bara att konstantera; tror man inte på det man gör så funkar det inte.
Jag hade ingen som helst tro på det jag gjorde under hela tävlingen. Krokbyten, pirkbyten och ett jäkla borrande. Inget hjälpte. Jag kände mig bara irriterad och allt strulade, kändes det som.
Så till slut blev det en 5:e plats med 3600 gram.
Johan Magnusson hade tyngsta påse och hade 7200 gram.
Den tävlingen glömmer vi och jag tänkte att det var tur att man får räkna bort 2 tävlingar och detta blev en av dom. Så nu var det bara att ladda om inför söndagens tävling på Revsundssjön.
Söndagens fiske bjöd på ett strålande vinterväder. Sol och 5 grader kallt.
Eftersom jag vann senaste gången jag tävlade vid sågen förra långfredagen så var det en del som tänkte ta rygg på mig. Men jag hade redan bestämt att jag inte skulle gå på det stället då jag trodde att det var för tidigt att hitta fisk där och jag hade rätt. Istället så valde jag att försöka hitta rätt på ett grund som ligger en bit ut och efter ett antal hål så hittade jag alldeles rätt och fick ett kanonhål. För övrigt var det mest ströfiskar.
Vid invägningen så visade det sig att jag hade den tyngsta påsen för dagen med mina 8880 gram så det innebar också att jag med mina 3 segrar och en 3:e plats tog hem hela serien och det kändes ju väldigt roligt.
Nästa helg är det KM på en hemlig sjö som enligt tävlingsledningen ska vara en helt ny sjö i tävlingssammanhang och det känns jättespännande.
Detta är på lördagen och på söndagen är det dags för Sundsjökulan. Mer info om den kommer senare i veckan.
/Peter

Inga kommentarer: