tisdag 22 februari 2011

Tävlingar på G


Efter att nu hunnit smälta SM-äventyret och fått lite perspektiv på det hela så blev det ju inte alls HELT uppåt väggarna.
Individuellt så blev jag nästbäste västernorrlänning i herrklassen efter Anders Bergman.
Hade jag hunnit in så hade vårt lag blivit nästbästa lag från Jämtland/Härjedalen efter de duktiga fiskarna från Sveg. Så helt missnöjd får man ändå inte vara.

Till helgen som kommer startar Jämtcupen men jag har valt att inte deltaga där i år. För långt och för dyrt, tycker jag.

På lördag arrangerar Storöringens fiskeklubb en pimpeltävling vid Holmö Brygga.Sök på "pimpeltävling Holmö Brygga" på Google.
Jag fick information i helgen om att Fredrik Samuelsson varit där och fiskat 4 gånger och ca 1 timme varje gång och han har då haft 20 kg varje tillfälle!!!
Fantastiska vikter, eller hur?

Jag pratade med arrangörerna av Pimpeltävlingen på Edebosjön igår.
Deras tävling blev ju inställd i lördags pga kyla.
Dom ska ha möte nu på söndag om alternativ dag för tävlingen och sedan återkommer dom till mig så att jag kan lägga ut info om den tävlingen på min blogg.

Nu hoppas vi bara på ett lite mildare väder mot helgen.
Väl mött
/Peter

4 kommentarer:

Frankan sa...

20 kg på en timme, då må d va bra snittvikt!

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Ja det är 2-5 hektos.

Frankan sa...

19-20 mars vore kanske lämpligt för edebo? Har iaf inte lyckats hitta nån tävling då!

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Jag ska säga det till dom.