torsdag 21 april 2011

Björnsjön- sammanfattning



Sista tävlingen för säsongen i Gällöområdet vart fall gick av stapeln på Björnsjön.
Det kom fiskare från Sveg, svenstavik, Sundsvall, Naggen, Ånge och Östersund med omnejd och de allra flesta fick avsluta med ett rätt så bra fiske.
Segraren i herrklassen heter Tommy Gunnarsson och han vann på 10425 gram tätt före Mats Westling på 10250 gram. Trea blev Lars-Olof Tjäder med dryga 9,5 kilo och han i sin tur följdes av Peo Nilsson, också han med en vikt strax över 9 kilo.
Damklassen vann Siv Gidhammar på 4900 gram. 2:a blev Marie Magnusson på 2700 gram.

Isen var riktigt dålig och det var några som klev igenom på sina håll. Jag skulle inte sätta min fot på den isen idag, kan jag säga.

Jag själv fick ihop dryga 5 kg men lärde mig nog en hel del då jag fick höra att de som hade de tyngsta påsarna hade fått sin fisk väldigt nära land på 20 cm till 1 meters djup.
Själv satt jag på 3-4 meter och det tar alldeles för lång tid att dra 20 grammare på det djupet då dom dessutom inte var riktigt på gång.
Jag började mitt fiske nära vassen men inte tillräckligt nära. Jag skulle ha gått in ytterligare 10 meter så hade jag säkerligen hittat fisken.

Nu är det Ottsjön som gäller på påskaftonen för min del. Det är bara att hoppas att den går att genomföra.
För dom som har möjlighet så tävlas det idag/kväll mellan 16-20 på Raftsjön och i morgon är det tävling på Borgvattnet.

Glad Påsk önskar jag alla som läser min blogg och jag återkommer med en sammanfattning av påskens fiske på måndagkväll.
/
Peter

Inga kommentarer: