måndag 18 april 2011

Helgens tävlingar


På lördagen var det meningen att jag skulle åka till Bergsnappet men då min älskade son var sjuk så stannade jag hemma med honom.
Kanske lika bra det för det hade varit dåligt abborrfiske och vinnaren hade dryga 3 kg blandat med harr och sik.
Dock ett lyckat arrangemang med över 250 deltagare som fick njuta av det gedigna prisbordet.

På söndagen så for jag på DM på Näkten och mina farhågor blev besannade över det dåliga och ojämna fisket.
Jag fick ihop 2222 gram och jag tror att jag var på den övre halvan iallafall bland de startande i herrklassen. Dock blir det inget pimpelSM för min del nästa år.

Det jag tycker var anmärkningsvärt var att många de fiskare som brukar hålla sig framme i prislistorna både här hemma och på SM inte kvalificerade sig i år.

Lite synd då ambitionen med ett DM skall vara att få fram de bästa fiskarna som representanter för distriktet på ett SM.
Dock så lyckades Sundsjöfiskarnas veteraner på både dam och herrsidan ta hem guld, silver och bronsmedaljer både individuellt och i lag.
Bosse Nänzén segrade i herrveteran, Ellen Jonsson i damveteran bla.
Min "favoritmoster, Ellinor Johansson vann guld i lag och fick en bronsmedalj individuellt.
Duktige PEO Nilsson blev 4:a i herrveteranklassen och förutom detta och kvalificering till SM nästa år så får han sällskap av sin sambo Marie Magnusson som vann damklassen.
Men som sagt i herrklassen så var det bara Lars Jonsson som blev 3:a som jag kände igen av toppfiskarna.
Jag vill också passa på att tacka PEO och Bergsfiskarna för ett bra genomfört arrangemang av årets PimpelDM.
/Peter

Inga kommentarer: