fredag 8 april 2011

Resultat kvällstävlingen på Holmsjön, Östavall


Ja vad ska man säga. Vädret var inte på vår sida denna kväll. Det blåste nästan orkan ute på isen och kanske var det vädret som bidrog både till de få startande och det dåliga fisket.
Den geografiska spridningen på de deltagande var iallafall imponerande och jag tycker att det är kul att det finns fler fiskefanatiker än mig.
Från Härnösand hade Jan-Erik Lundgren och hans fru IngeGerd tagit sig och hon blev segrare i damklassen men även i bilen med sina 1200 gram. Jag fick också finna mig i att bli slagen av mitt damsällskap då Anne slutade 2:a i damklassen med 1150 gram.
Tung resa hem för både mig och Jan-Erik.
Från Sveg hade några tappra också tagit sig. Det var Daniel Eriksson, Martin Sörgårds och Erlingsson. Där blev Daniel bilbäst på sina 1105 gram.
Tom Frank har ju under de år han deltagit inom tävlingsfisket verkligen blivit en fanatiker och han slutade 3:a denna kväll med sina 1410 gram.
Dock var det far och son som lade beslag på de två första platserna.
Arne Carlsson segrade på 4500 gram och tvåa var hans son Emil på 2150 gram.
Stort grattis till Fränstagrabbarna.
Hur det gick för mig? Ja, jag tangerade Daniels vikt på 1105 gram och blev som sagt sämst i bilen denna gång. Ja så är det med pimpelfisket. Inga träd växer till himlen.
/Peter

Inga kommentarer: