måndag 11 april 2011

Svänglingen gav mig seger nr.9


Svänglingen var för mig en ny bekantskap och det visade sig vara en riktigt trevlig sjö.
Efter att ha fått lite fisk på 6-8 meter så insåg jag att detta inte var något vinnande koncept då det blåste som bara den och det tog lite för lång tid att dra 20 grammarna på det djupet. Så bestämde mig för att gå mot land och leta fisk på väldigt grunt vatten istället. I tredje hålet på 1 meter vatten så fick jag lite fisk och sedan så följde några bra hål men det varade i ungefär en halvtimme och sedan hjälpte det inte hur mycket jag borrade.
Jag fick dock några ströare här och där i gammelhålen och tursamt nog räckte de 8665 gram abborre som jag fått till årets 9:e vinst.
Tvåa blev duktige PO Nilsson på 8400 gram.
Ellinor Johansson segrade i damklassen på dryga 3 kg.
På söndagen var det dags för Hedsjöpimpeln, tävlingen med det fantastiska prisbordet.
Dock väldigt svårfiskad och även så detta år.Segraren fiskade ändå ihop drygt 4 kg.
Jag kände mig relativt nöjd med mina 2086 gram även om PO Nilsson slog mig med 9 gram och knep placeringen före mig.
Nästa år så kommer jag att ha blivit bättre med varpspöt och då jädrar ska jag vara med och kriga om segern på Hedsjön. I så fall blir det 3:e gången som jag vunnit där.
Anne fiskade ihop 401 gram och även hon fick sig ett relativt bra pris efter en lång lång väntan.
Noterbart är också att Jens Från Gissjön fick en abborre på hela 1600 gram.
Jag tror att han fick den på en av mina krokar.
Det som oroar mig mest nu är hur fort isarna kommer att gå. Det här vädret är inget bra för oss pimpelfiskare och jag är allvarligt orolig för tävlingarna som ligger på Påskhelgen.
/Peter

Inga kommentarer: