tisdag 19 april 2011

Vikinganappet är inställt!

För första gången sedan jag började att fara på Vikinganappet i början av 1980-talet så tvingas arrangörerna ställa in pga för dålig is.
Nog för att Påsken är sen i år men så fort som isarna gått i år har nog ingen varit med om tidigare med tanke på vilken enorm vinter vi haft.
Kanske är detta ett tecken på den så kallade växthuseffekten och den globala uppvärmningen.
För mig som pimpelfanatiker känns det tungt att behöva bryta en 30-årig tradition med fiske i Gällö på påsken.

Annandagspimpeln på annandag påsk vet jag ännu inte om den är inställd. Jag tror att den kan genomföras om man flyttar starten längre upp i sjön, men vi får avvakta och se.
Nu bär det av upp till Strömsund istället men det är väl inga garantier att det blir fiskbara isar där heller.
Gå in på Ulriksforsarnas hemsida på onsdag kväll så finns det israpporter och besked om tävlingarna däruppe.

Nästa fiske för min del blir nu på onsdagkväll när det körs en kvällstävling på Björnsjön, Gällö.
Bra is och den har ännu inte släppt från land. Troligtvis blir det mycket bra fiske med.
/Peter

Inga kommentarer: