måndag 27 juni 2011

22 gram från seger på DM Jämtland/Härjedalen


När DM i mete avgjordes på Revsundsjön i Gällö på söndagen så var mitt mål att fiska åt mig mig en SM-biljett.
När tävlingen startade så fick jag en abborre på första kastet (bottenmete) som följdes av ytterligare 8 st på rad och jag tänkte att det här kommer att bli en rolig dag då abborna vägde 2-3 hekto i snitt.
Men av någon outgrundlig anledning så slutade det att nappa och efter första 20 minuterna så fick jag inte en enda fisk till.
Vid invägningen så insåg jag dock ganska snart att det varit lika dåligt för de flesta och mina 2122 gram abborre räckte till en andra plats, slagen med 22 gram av 1:an Lennart Persson på 2144 gram.
Placeringen gjorde dock att jag fick en silvermedalj och kvalificerade mig till nästa års SM i Mete.

Ikväll är det som sagt metetävling i Sundsvalls hamn och jag hoppas att det kommer fler fiskare än förra gången, då hamnen bjuder på ett riktigt roligt fiske efter både stor abborre, mört och id.
Se mer info på föregående inlägg.
/Peter

Inga kommentarer: