torsdag 16 juni 2011

Resultat från 1:a deltävlingen i Ådalsserien

1:a deltävlingen av 5 gick av stapeln igår på Vegsjön, väster om Älandsbro.
Lyckligtvis så räknas de 3 bästa tävlingarna av 5 så för min del så kommer jag att räkna bort gårdagens resultat och så fort som möjligt glömma att jag ens var på den sjön.
Jag gjorde precis tvärtemot det jag hade bestämt från början och blev kvar på ett ställe som i princip bara gav fisk i 15 minuter.
Anne, däremot, hon lyckades riktigt bra och segrade i damklassen med sina 1240 gram före Yvonne Pettersson på 1100 gram.
Herrklassen fiskade Hans Borgström hem med hela 3700 gram. Tvåa blev Micke Wiström, 3500 gram och trea i herrklassen blev Ola Nyman på 3300 gram.
Sedan var det ganska jämna vikter och på slutet hamnade jag med mina 1190 gram.

Nästa tävling är nästa onsdag och då hoppas jag på ett bättre fiske för min egen del.

För komplett resultatlista från Vegsjön, titta in på www.y-kroken.se.
/Peter

Inga kommentarer: