måndag 20 juni 2011

Resultat och sammanfattning från helgens fiske


På lördagen var det fiske på Vivstavarvastjärn som gällde och trots det dåliga vädret så kom det betydligt fler människor än vad jag trodde.
Jag uppskattar de fiskande till runt 30-40 st.
Man bjöds på ett bra fiske även om det var lite dåligt med regnbågar som vägde över kilot.
Jag fick i allafall upp 13 regnbågar och av dom fick 9 gå tillbaka.
Tyngsta fisk hade Kent Mossberg med en regnbåge på 1060 gram om jag minns rätt.
Sedan var det pris till tyngsta påse där man fick väga in max 3 fiskar och i den klassen segrade Håkan Jonsson på 2740 gram.
Mina tre tyngsta vägde strax under 2400 gram tillsammans så det blev inget pris den här gången.
För övrigt så tror jag att SFK Strömsländan kan ha ett framgångsrecept i och med inplanteringen av regnbåge i ett vatten som är lättåtkomligt för både campinggäster och boende i Sundsvalls och Timrås kommuner.

Sedan på söndagen så deltog jag i en metetävling i Ljungan uppströms Kvissleby.
Tävlingen arrangerades av Njurunda SFK och fisket var för de flesta helt ok.
Vinnare i herrklassen blev Jan-Erik Lundgren från Y-kroken på 4800 gram. Ett hektos marginal före tvåan Olle Carström,Y-kroken.
Trea blev Micke Wiström, Y-kroken, på 2800 gram.
Fyra kom Håkan Jonson med ca 2600 gram tätt följd av sin son Robin. Det är väldigt ofta dessa två herrar ligger väldigt nära varandra viktmässigt.
Den här gången skiljde det 45 gram tror jag.
Själv kom jag sexa med 2080 gram.
Segrarinnan i damklassen, Karin Hofling, hade 3060 gram varav en id på 1240 gram som största fisk för dagen.

Ikväll så tävlar vi i Sundsvalls hamn mellan 18-21.30.
Start vid båthamnen nedanför järnvägsstationen.
Insats;100 kr
Herr och damklass
Extrapris utgår till största fisk.
Välkomna!
/Peter

Inga kommentarer: