måndag 1 augusti 2011

Sammanfattning från Borka/Snäckmor


Den årligen igenkommande bryggmetetävlingen Borka/Snäckmor, lockade som vanligt många fiskare och denna upplaga bjöd kanske på det bästa fisket som varit.
Första 2,5 timmarna genomfördes på bryggorna i Borka och Philip och jag hade lite otur då vi började på den enda bryggan som inte bjöd på nån fisk.
Efter ett tag bytte vi brygga men då var det för sent då det gällde att få en plats bredvid en båt för det var under dom som fisken fanns.
Fiskare runt omkring oss fick stora mörtar och idar och håvarna användes flitigt.
Jag tror vinnarvikten låg en bra bit över 7 kg på första passet och många hade mellan 3 och 5 kg.
Philip slog mig med sina 1200 gram mot mina dryga 900 gram.
I pausen,innan vi skulle till Snäckmor för den avslutande delen, så grillade vi kycklingfiléer och åt potatissallad. Hela tiden i ett fantastiskt väder.
Förhoppningarna inför del två var väl inte alltför högt ställda, men man är ju en obotlig optimist så det var bara att hoppas på en bra plats.
Philip och jag stod återigen bredvid varandra och både han och jag började tävlingen med en riktigt bra första halvtimme. Det blev fina abborrar och mörtar, men de flesta hade nog riktigt bra fiske första halvtimmen-timmen.
En som nog hade bra fiske hela tävlingstiden var duktige Leif Stockhaus, som vann hela tävlingen på hela 21 kg, där 15 kg togs på sista tävlingen.
Philip var nöjd och vägde in ca 3600 gram som räckte till en tredjeplats i ungdomsklassen och jag fick till slut ihop drygt 6 kg.
Som vanligt var det ett gediget prisbord som arrangörsklubben Enånger SFK fått ihop, så både jag och Philip fick fina priser och jag tror faktiskt att alla deltagare fick någon form av pris.
Sammanfattningsvis kan jag säga att det blev en riktigt trevlig dag med trevliga människor, god mat, kanonväder och bra fiske.'
/Peter

Inga kommentarer: