måndag 8 augusti 2011

Resultat Sundsvalls Hamn

Som vanligt, måste jag säga, då det var tredje gången vi tävlade i hamnen i sommar och det var också tredje gången som duktige Micke Wiström segrade.
Strax innan tävlingens start så vräkte regnet ned och alla hade sina regnställ på.
Sedan, på en minut, så var ovädret över och vi som tävlade fick brottas med värmen istället för med regnet.
Fisket var fritt denna gång så man fick välja om man ville fiska hamnen eller upp i Selångersån.
Jag valde det senare alternativet och började bra med 4 fina abborrar och en sarv.
Men säg den glädje som håller i sig. Fisken försvann lika fort som regnvädret och de närmsta två timmarna var vi flera som gick fisklösa.
Men efter regn kommer solsken och med en dryg timme kvar så började fisken nappa igen.
Jag hade varit klantig nog att lämna min håv i bilen och det fick jag äta upp när den ena stora abborren efter den andra nappade men inte gick att bärga då de var för stora för mitt 4 meters spö. Jag fick dock en på ca 5 hg och en del mindre så det ca 3,5 kg i påsen till slut. Men tänk om jag hade haft håven och om tävlingen börjat en timme innan den slutade, då tror jag att det varit vikter på en bra bit över 10 kg.

Resultat.
1:a Micke Wiström 4300 gram
2:a Peter Forsberg 3500 gram
3:a Håkan Jonsson 1600 gram

Bästa dam blev Yvonne Pettersson på 864 gram.
/Peter

Inga kommentarer: