måndag 3 oktober 2011

Resultat från Söderhamnsån den 2/10-2011

Fick reda på i veckan som var att det skulle vara en metetävling i Söderhamnsån som ni i söndags.
Jag läste på Y-krokens blogg att Janne Lundgren varit ned förra helgen och vunnit där.
Denna gång så skulle det bara vara 4 metersspön som man fick fiska med och hela ån, båda sidor, gällde som tävlingsområde.
Janne, Olle och Christer hade åkt ned och jag och Anne bidrog också som representanter för Västernorrland.
Ett stort antal tävlande, ca 100, gav sig ut längs efter ån för att försöka fiska ihop så mycket som möjligt på tre timmar.
Det var som vanligt lottad utgång och jag fick gå bland de sista. Dock tror jag inte att det är till någon större nackdel när det gäller Söderhamnsån. Man vet inte var fisket är bäst från ena dagen till den andra.
Första stället som vi stannade på bjöd inte på något mer än nån enstaka liten mört, så vi beslöt oss för att byta sida. Det hade väl gått ca en timme innan vi kom över på andra sidan, men då började det nappa ganska bra.
Brax, id, mört och någon enstaka abborre gjorde att det till slut blev en rätt så ok påse som man fick väga in.
Anne fiskade ihop drygt 4200 gram och jag fick ihop 6315 gram.
Den interna tävlingen i tävlingen, dvs vilken som skulle ha den tyngsta påsen från Västenorrland, vanns av Christer Hamrin med 6450 gram. 2:a blev Janne L med 6340 gram och 3:a jag med 6315, tätt före Olle med dryga 6200 gram.
Tyngsta påse för dagen vägdes in till drygt 11900 gram, men vem det var det har jag ingen aning om.
Jag vet iallafall att ingen av oss Västernorrlänningar fick något pris, men det är inget att skämmas över. De fiskare som deltar därnere är väldigt duktiga och erfarna.
Nu väntar jag in de första isarna och redan ikväll så åker pimpelgrejerna fram för översyn.
/Peter

Inga kommentarer: