söndag 6 november 2011

Var är kylan?

Jag ska börja med att berätta för er som läser denna blogg att jag drabbades av en hjärtinfarkt förra fredagen.
En riktig väckarklocka som förutom att man blir fruktansvärt rädd, gör att man samtidigt blir abrupt varse om vad det är viktigt att verkligen ta hand om sig själv på rätt sätt.
Jag vill hemskt gärna bli gammal och få se min son och eventuella barnbarn växa upp.
Jag vill också kunna fortsätta att syssla med det roligaste som finns, dvs fiska, så länge det bara är möjligt.
Därför är det slut på dåliga matvanor, rökning och snusning och dags för regelbundet motionerande.
Stress är den största riskfaktorn för hjärtinfarkt för människor i min ålder och för mig har alltid fisket varit det som hjälpt mig att koppla av och stressa ned.
Kanske har jag fiskat för lite på slutet och kanske var det en bidragande orsak till min infarkt. Jag tror det.
Nu väntar jag liksom många med mig på kylan. Att isarna lägger sig och man kan mer påtagligt visualisera den kommande vinterns alla härliga pimpeltävlingar.
Men som sagt,det gäller att ta vara bättre på sig själv om man ska få vara med ett tag till.
/Peter

Inga kommentarer: