tisdag 27 december 2011

Första pimpelvinsten för denna säsong...



kom på Rännösjön i Matfors på Annandagen.
Pga den storm som härjade natten innan som fällde träd och gjorde folk strömlösa så blev inte uppslutningen den bästa. Men de tappra själar som kom, fick bra väder och ett helt ok fiske. Mitt fiske blev dock mer än ok.
Vi hade dragit ned tävlingstiden till 3 timmar och jag bröt mitt fiske för att hinna in efter 2 timmar och fyrtio minuters fiske.
Då hade jag 5 abborrar runt kilot samt ytterliggare ett antal mellan 5-8 hg.
Totalt fick jag ihop 11400 gram.
Tvåa blev Leif Frank på 4400 gram tätt följd av Anne Persson på 4300 gram.
/Peter

2 kommentarer:

Nicklas sa...

Grattis .Hur har ni det med isarna.

Peter Forsbergs Pimpelblogg sa...

Tack.
Isarna är väldigt dåliga jämfört med hur de brukar vara den här tiden.Men så länge det inte kommer så mycket snö så finns förutsättningar för fina isar framöver och en lång säsong.