måndag 9 januari 2012

Janne Lundgren segrade på Öjesjön


"Janne Lundgren hittade verkligen rätt när han tog hem segern i första upplagan av Nissenappet! Över 13 kilo fick han vilket var ca 4 kilo mer än tvåan Micke Rehnman. Dessa två huserade vad jag förstår på samma område av sjön. Fritt ur minnet med reservation för fel blev de följande resultaten och vikterna så här: 3.Robin Jonsson 7,5kg, 4.Dick Berg 5,7kg, 5. Olle Carlström runt 4kg, 6. Håkan Jonsson 3,5kg. Damklassen vanns av Marga Källman. Totalt deltagarantal ca 40 pers. Klart och fint väder där det nöp till lite i kinder och fingrar när man kom i skuggan. Inte mer än 2dm is med vatten och 1dm snö på. För egen del så vill jag väl egentligen inte skriva något mer än att jag fick bra motion i alla fall. Vi var fyra personer som valde att gå mot Storholmen där det tyvärr var så gott som soprent på fisk och sen ramlade jag in i min fula ovana att gå mer än jag fiskar. Det var i alla fall nästan så att pirklådan vägde mer än fiskpåsen! Med svansen mellan benen är det bara att bita ihop och komma igen. //Micke"

Tagit informationen från Mickes Blogg på Y-krokens hemsida.

För min egen del så glömmer jag denna tävling då bilen rasade på väg dit och jag blev en halvtimme sen.
Jag och Anne fiskade en timme, sedan bröt vi och begav oss hemåt.
Jag vägde in 1065 gram.
Det jag kommer att ta med mig ifrån Öjesjön denna gång var dåligt före, dålig is och dåligt fiske.
Men nästa gång kanske det går bättre. Vem vet.
/Peter
/Peter

Inga kommentarer: