måndag 6 februari 2012

Kallt i Bergsjö


Lördagens tävlingar blev som bekant inställda pga kylan men i Bergsjö, där är man tuff. Man bestämde att tävlingen på söndagen skulle genomföras trots ca minus 20 grader.
Jag uppskattar de startande till ca 40 st tappra som skulle trotsa kylan på Kyrksjöns is.
Jag själv trodde att jag klätt mig väl men ack vad jag bedrog mig.
Redan efter en halvtimme började jag frysa och när inte fisket hellre kunde värma mig så beslöt jag att avbryta tävlingen efter ca 2 timmar.
Då låg det 17 st små fastfrusna abborrar i skryllan.

Sammanfattning och resultat hämtar jag från Micke Wiströms blogg:
"Johan Dammström och jag åkte tillsammans ner till ett kylslaget Bergsjö där 25-talet tappra deltagare kom till start. Utrustad med rånarluva och flytoverall så motades kylan effektivt idag och eftersom jag inte planerat att gå så mycket så hann jag inte bli svettig vilket annars är nackdelen med flytoverallen. Frös knappt något trots kylan. Planen var att gå bakom ön och fiska mot landet på andra sidan och till en början så verkade den taktiken misslyckad men när jag efter ca timmen gått i en cirkel och endast fått nån enstaka fisk här och där så kom jag tillbaka till mitt starthål och fick då 7-8 abborrar direkt. Så jag fortsatte förstås i de gamla hålen och så fick jag ihop större delen av mina 3,1 kg som räckte till en total tredjeplats men seger i seniorklassen. Testade då att då att avvika och slå nåt hål utanför gammelhålen men fick knappt något men åter i gammelhålen så nappade det igen. Medelvikten på fisken kanske var 20-30 gram. Körde med pipa 34mm, trippel panglänk och grön/vit/röd krok stl 16 och fick den mesta fisken på 1,5-2 meters djup. Dammström som fiskade grundare än mig knep andraplatsen i seniorklassen och blev fyra om man räknar totalt. Segrare i veteranklassen blev Göte Andersson som fick 4,3kg. Damklassen vanns av Kerstin Matsson som hade strax över 2 kg. I juniorklassen så tror jag att Esa Kölegårds grabb vann. //Micke "

Grattis Micke och Johan. Bra fiskat i Kylan.
/Peter

Inga kommentarer: