söndag 12 februari 2012

Seger nr. 3 kom på Bensjön

Söndagens tävling på Bensjön var den femte deltävlingen i Sundsjöfiskarnas pimpelserie.
Tävlingstiden är 3 timmar på dessa tävlingar.
Jag var väldigt fiskesugen och rejält revanschsugen från gårdagen så motivationen var på topp när vi gick ut.
Jag började med ett bra hål direkt och sedan fortsatte det nästan hela tävlingen.
Fiskdjupet var ca 3 m och det var mest 50 grams abborrar i hålen.
Bensjön är en otroligt fiskrik sjö och vart än jag tittade så satt det folk och drog fisk.
Jag har vunnit där en gång tidigare på 22,8 kg men då var det 4 timmars fiske.
Tänkte att det behövs nog över 20 kg för att vinna.
Summasumarum, jag vägde in 20,6 kg och det blev en ganska överlägsen seger. Tvåa var Daniel Eriksson, Sveg på 13 nånting sedan var det ganska tätt mellan vikterna ned till 9-10 kg.
Fullständig resultatlista finns på Sundsjöfiskarnas hemsida från och med måndag.
Idag fiskade jag på Mattsepirken och en orange-gul krok.
/Peter

Inga kommentarer: