måndag 5 mars 2012

En helg att minnas

På fredagen så längtade jag efter att få deltaga i helgens två tävlingar, men det blev inte som jag hade trott och hoppats. Då jag började må riktigt dåligt på fredagseftermiddagen så for jag upp på sjukhuset och där blev jag kvar med hjärtövervakning hela natten. Detta för att eliminera bort en ev hjärtinfarkt.
Så lördagens tävling på Mussjön blev intet av för min del.
Jag blev utskriven på lördagseftermiddagen och fick klartecken av läkaren att fiska.
Så jag for hem och packade in fiskegrejerna och lite ombyte i bilen och begav mig till Bräcke för att övernatta och ladda inför söndagen, hos Esa och Carola Kölegård.
På vägen dit fick jag information av PEO Nilsson om utgången av tävlingen på Mussjön.
Riktigt bra fiske hade det varit och segrare blev Tobias Gunnarsson på ca 12 kg.
Tvåa Alexander Ungman 10 kg, trea blev Fritz Prell 9 kg, fyra Tobias Eriksson 9 kg, femma PEO 9 kg och strax därefter Leif Frank ca 8 kg.
På söndagen så var det då dags för sista deltävlingen i Sundsjöfiskarnas serie.
Mellsjön i Nyhem var tävlingssjö och det var ett fantastiskt väder och en underbar is.
Förutsättningarna för att jag skulle kunna vinna hela serien var lite komplicerade.
Den som hade bäst förutsättningar var Danne Eriksson som om han var bland de tre första skulle ta hem totalsegern.
Esa hade behövt en första eller andra plats, Alexander Ungman hade behövt vinna och likaså jag.
Serien består av 6 tävlingar där man räknar de fyra bästa resultaten och det är platssiffran man lägger ihop.
Jag har vunnit de två senaste men sedan är en sjätteplats mitt bästa resultat. Så skulle jag vinna på Mellsjön så hamnade jag på platssiffra 9 (6+1+1+1).
Nu var fisket denna dag rätt så bra och jag lyckades faktiskt vinna dagens tävling. Leif Frank tvåa, Esa blev trea och Danne kom på fjärde plats.
Så för andra året i rad vann jag totalen i serien och det är jag stolt och glad över.
Min vikt igår stannade på 14,5 kg, tvåan Leif hade 9,7, Esa 7,9 och Danne ca 7,0 kg.
Det var de tyngsta påsarna för dagen och för att få fullständiga resultat i alla klasser så hänvisar jag till Sundsjöfiskarnas hemsida.
/Peter

Inga kommentarer: