torsdag 29 mars 2012

Resultat från Borgsjön

Kvällstävlingen på Borgsjön avgjordes på en is som sjöng på sista versen.
Men Leif Frank hade inspekterat innan tävlingen och lämnat klartecken så även om det kändes lite otäckt att gå ut på den svarta isen och fast att det gungade lite grann så gick det alldeles utmärkt att genomföra tävlingen.
11 st herrseniorer och två damer varav en nykorad Svensk mästarinna, Elinor Johansson.

Jag, Anne, Esa och Elinor började fiska i starten och både Anne och Esa hittade fisk på en gång. Jag fick nog göra en fyra fem hål innan den första abborren nappade. Men sedan kom mitt fiske igång ganska bra det med.

När tävlingen var slut så hade Anne fiskat bäst av damerna och jag fick se mig slagen med 52 gram av Esa. Trea kom Leif Frank.

RESULTAT
Herrklass

1:a Esa Kölegård 8642 gram
2:a Peter Forsberg 8590 gram
3:a Leif Frank 5630 gram
4:a Lars Allerstam 5304 gram
5:a "Frasse" 2912

Dessa valde att inte väga in men hade fisk i varierad mängd
Arne Carlsson
Emil Carlsson
Micke Wiström
Egon Rongdén
Tom Frank
Urban Melander

Damklass
1:a Anne Persson 3252 gram
2:a Elinor Johansson 2392 gram

/Peter

Inga kommentarer: